ივანიშვილის და კრემლის გარიგება შედგა ? – ხელისუფლება რკინიგზას ყიდის

საქართველოს რკინიგზა

ურთულეს პოლიტიკურ ვითარებაში და უმძიმესი არჩევენების წინ ქვეყნის მთავრობამ გადაწყვიტა გასაყიდად გამოიტანოს სტრატეგიულად ყველაზე მნიშვნელოვანი აქტივი.

რკინიგზის გაყიდვა ქვეყნის უსაფრთხოებისათვის კონკრეტულ საფრთხეებს შეიცავს მის ხელში ჩაგდებას დიდი ხნის განმოვალობაში სხვადახვა შემოვლით გზებით ცდილობდა და კვლავ ცდილობს კრემილი, ქვეყნის მთავარი სატრანზიტო რესურუსის მიმართ ინტერსი ივანიშვილსც გააჩნია, რომლის ოჯახის წევრები დღემდე არაფორმაურად მართავან. მთავრობის დღევანდელი ინიციატივა კი აჩენს საფუძველს, რომ ხელისფულებიდან წასვლის წინ ოლოგარქს განზარახული აქვს რკინიგზის საბოლოოდ ჯიბეში ჩადება.

ეს ინიციატივა პირველად გააჟღერა ფინანსთა მინისტრმა დღევანდელ სხდომაზე, მაჭავრიანის თქმით ძირითადი ინფრაქტრუქტურის ნაწილი უნდა დარჩეს სახელმწიფო მფლობელობაში და გადაზიდვების ნაწილის პრივატიზება უნდა მოხდეს.

მაჭავრიანმა ასევე მოიშველა ევროკავშირის ქვეყნების მაგალითი და აცხადებს რომ ეს მაგალითებიც ცხადყოფს, რომ როცა ასეთი მაგალითით იმართება რკინიგზა, ბევრად უფრო იზრდება რკინიგზიანობის ეფექტურურობა.

თუმცა როდიდან განხორცილედება ეს პროექტი მაჭავარიანს არ დაუზუსტებია.

” იყო საუბარი რკინიგზის პრივატიცაზიაზე, არის თუ არა შესაძლებელი და არის თუ არა ეფექტური, მოგიყვანთ ყოფით მაგალითს, ჩვენ ოჯახებში, ბინებში დენი, წყალი, გაზი, ინტერნეტი მოგვეწოდება კერძო კომპანიების მიერ, შესაბამისად ამ მიმართულებით შეიძლება ფიქრი’’- განამრტავს მაჭავარიანი.

ფინანსთა მინისტრის ამ ინიციატივას მხარი დაუჭირია ეკონომიკისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრებმა, ნათია თურნავას განცხადებით თუ ნამდვილად გადაწყდა რკინიგზის პირვატიზება და თუ ეს რეფორმა იქნება, იქნება ნაწილობრივი. არც თურნავამ დააკონკრეტა როდის განხორცილდება და კონკრეტული გეგმა,

ასევე ამ თემას გამოეხმაურა ოპოზიციის მხარე, მათივე თქმით ამ ინტერსში ხედავენ ივანიშვილისა და რუსეთს ერთობლივად. ეს სახიფათო იქნება ქვეყნისთვის, რადაგნ თუ განხორცილედა ეს რეფორმა, რკინგზის ერთი ნაწილი აღმოჩნდება რუსეთის მფლობელობაში რაც ეს საქრთველოს ინტერსში არ უნდა შედიოდეს.

”პირდაპირ გაახმაურეს რომ უნდათ რკინიგზის გაყიდვა, ეს არაა შემთხვევითი, რკინიგზა რომელიც არის ლიმონივით გამოწურული ზარალიანი, რომლესაც მოგება ჰქონდა მიზერული, აქვს უზარმაზარი ვალი, სწორედ ასეთ ვითარებაში უნდა ჩაიგდონ ჩალის ფასად, რკინიგზა არის მაგისტრალური გასავალი, რომელიც დღეს არ იყიდება, რადგან არის რისკის შემცვლელი’’- აცხადებს რომან გოცირიძე.

ამ თემას ასევე ეხმაურება ზურაბ ჭიაბერაშვილიც, მისივე თქმით რკინიგზის პრივატიზება უნდა მოხდეს, მაგრამ არა რუსეთის ინტერესებით, ეს უნდა იყოს საერთაშორისო გამჭვირვალე მომგებიანი კორპორაცია და არა ბიძინა ივანიშვილის ჯიბის რკინიგზა თუ ამ ნაბიჯს გადადგამენ ეს იქნება კიდევ ერთი უკან გადადგმული ნაბიიჯი.

რკინიგზის გაიყიდვასა და პრივატიზების ინიციატივა უკვე ოფიციალურად გაჟღერდა მმართველი გუნდიც და მინისტრთა კაბინეტის გუნდის ლიდერები თანხმდებიან რომ ეს ცვლილებები იქნება აუცილებელი, ამიტომ დაველოდოთ რა ვადებში მოხდება გადაწყვეტილებს სისრულეში მოყვანა.

loading...

პოპულარული

„როგორ გვაბრმავებს სახელმწიფო კორონა ვირუსთან ბრძოლისას, უკონტროლო ძალაუფლების ხელში ჩასაგდებად... აქ ადამიანების სიცოცხლე დგას სასწორზე!“ - ქართული კარანტინის სკანდალური ისტორია
საქართველოში კორონავირუსით ინფიცირებული მეორე პაციენტი გარდაიცვალა
კორონავირუსმა ნიუ იორკი გაანდგურა - გადარჩება თუ არა აშშ-ს სხვა ქალაქები?
"უსასტიკესი კვირა გველოდება, ბევრი ადამიანი დაიღუპება, მსგავსი პირველ და მეორე მსოფლიო ომის დროსაც არ გვინახავს" - დონალდ ტრამპი
დაწერე კომენტარი